TRSeo Hakkında

24 Şubat 2014 Pazartesi

SEO Çalışmalarında Görsellerin Önemi

E-ticaret siteleri gibi diğer sitelerin de en büyük sorunlarından biri artık bildiğiniz gibi SEO. Ürünlerimizin daha üst sıralarda çıkması için çalışmalar yapıyor ya da yaptırıyor olabilirsiniz. Daha önce pek çok seo yöntemini sizlerle paylaşmıştım ancak bu seferki biraz daha farklı. Bugün görseller ile nasıl seo yapılabileceğini anlatmaya çalışacağım.

Öncelikle ürün görsellerinin yada sitenizdeki herhangi bir görselin, aranılabilecek bir kelimeyle alakalı olarak isimlendirildiğinden emin olmalısınız. Bu sizin Google görsel aramalarında üst sıralarda bulunmanıza fayda sağlayacak en büyük etkenlerden biridir. Bu sayede Google görsel aramada üst sıralara tırmanabilir ve daha fazla ziyaretçiye ulaşabilirsiniz. Görsel aramalarda yükselmenin ne işe yarayacağını düşünüyorsanız hemen bir örnekle açıklayayım.

Geçenlerde "en iyi seo firması" ile ilgili bir görsel ararken farkettim ki Webtures ilk başta çıkıyor. Bu da beni Webtures firması hakkında biraz daha araştırmaya itti. Bu senaryodan yola çıkacak olursak aslında aklımda bir görsel aramak vardı ancak üst sıralardaki bir siteye girme ihtiyacı da duydum. Çünkü aradığım görsel bu sitedeydi.
Kısa bir es verelim: Zaten Webtures diğer adıyla SEO Hocası bildiğim ve takip ettiğim bir site ancak bu kadar başarılı olduklarını görünce, son durumlarının merak ettim ve bir süredir sitelerini ziyaret etmediğim hatırladım. Yeni projeler ve yeni bir tasarım beni karşıladı.

Webtures firmasının SEO konusunda lider firmalardan olduğunu ve  bu konuda pek çok projeye imza attıklarını hatırlatmakta fayda var. Firma kurucusu Kaan bey'in yazdığı kitaplar ve site üzerinden yaptığı paylaşımların SEO bilgim üzerinde etkisi çoktur. Kendisine bir de buradan teşekkür etmek isterim.

E-ticaret tarafından konuya bakacak olursak bir alıcının yeni öğrendiği bir ürünü ararken ilk başta görüntüsüne bakmak isteyeceğini düşünebiliriz. Örneğin xx marka ve model bi t-shirt arayan bir kullanıcı ilk başta ürünün görüntüsüne bakmak isteyecektir. Ya da Fenerbahçe 2014 sezonu forması arayan bir kullanıcı formanın rengini ya da fiyatını değil tasarımını görmek isteyecektir.

Örnekler bu şekilde çoğaltılabilir ancak ana fikri sizlere iletebildiğimi umuyorum.

Keyifli satışlar dilerim.